با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات
زبان و فرهنگ
مقایسة نام‏گذاری قهوه‏‌خانه‏‌ها با کافی‏‌شاپ‏‌های شهر تهران از دیدگاه نام‌‏شناسی اجتماعی

بهمن زندی؛ بلقیس روشن؛ مریم امیری‌خواه

دوره 1، شماره 4 ، آذر 1397، ، صفحه 30-41

https://doi.org/10.30473/il.2018.5359

چکیده
  پژوهش حاضر بر مبنای نام‌‏شناسی اجتماعی و با هدف مقایسة نام‌‏گذاری قهوه‏‌خانه‌‏ها با کافی‏‌شاپ‏‌های شهر تهران از دیدگاه هویت‏‌های چندگانه انجام شده است. این پژوهش از نوع کاربردی بوده و به روش توصیفی- تحلیلی، با بررسی نام 232 قهوه‏خانه و 296 کافی‏شاپ شهر تهران انجام شده است. نتایج حاکی از آن است که هویت فردی در نام‏گذاری ...  بیشتر